Next 2 you Kapitel 6

vi gick fram till TVn och tittade bland mina filmer.
Vi valde tillslut "Karate Kid" och gick och satte oss i min nyinköpta soffa.
När filmen var slut gick vi och gjorde i ordning oss och tog på oss pyjamas, la oss i våra sängar och somnade
direkt.
Nästa morgon vaknade jag av att jag fick ett SMS, jag tog upp min iphone och på skärmen stod det "Justin".
Jag öppnade smset:
Skulle du vilja hitta på något i dag?;)

/Justin.


Jag bara stirrade på sms:et tills Mimmie frågade:

- Vad är det?

Jag svarade inte utan fortsatte bara att stirra, det kändes som en dröm, sånt man läste om i noveller, och nu hände det på riktigt!!

-HAAAAALLÅ, sa Mimmi och knäppte med fingrarna.
-Vad har hänt?
-Ehh, Justin vill att vi ska hitta på något idag... 
-Vaaaa! OMG!!!! JUSTIN BIEBER?
- J...jaa.
-Skriv tillbax nu!!!!

Visst, vad vill du hitta på?:)

- Jag ska ändå vara med Nick idag, sa Mimmi med en klurig min.
- Haha, det verkar gå bra med han.
- Minst sagt, igår när vi såg på film... fnissade hon.
- Haha Nene, inga detaljer sa jag.
- Haha, men Justin ... Hon avbröts av min sms signal.
Jag och några kompisar tänkte gå på ett nöjesfält i närheten, joina?:)
Jag hade hört om det nöjesfältet, det låg tydligen bara några kilometer härifrån.
-Oj, tänk om jag får möta Ryan och Chaz nu, såg på twitter att de är och hälsar på ifrån Kanada, sa jag och visade Mimmi sms:et.
Sedan skrev jag:
Gärna, vilken tid och plats?:)

Han svarade snabbt:
Stora entren kl ett, ses där!

Ses!:)
Svarade jag.

-Vad ska jag ha på mig?, sa jag för 50:e gången till Mimmi.

Förra gången jag träffade Justin så visste jag ju inte att jag skulle göra det, så jag hade inte varit nervös, men denna gången hade jag 2,5 timmar på mig att vara nervös.

-Ta bara något enkelt, sa Mimmi.

Så jag gjorde det, jag tog på mig vita converse av kortare modell, och en ganska kort enkel sommarklänning, det var trots allt väldigt varmt ute.

Två timmar senare satt jag i bilen på väg ut från vårat kvarter, mot nöjesfältet.
Väl framme vid nöjesfältet fick jag syn på Justin tillsammans med tre killar och en tjej. Jag antog att två av dem var Ryan och Chaz.
-Hej!, sa jag lite smått nervöst.
-Hej så du är alltså Justins flickvän!?, jag heter Chaz och detta är Ryan, Christian och Caitlin.
-Ehm ja sa faktiskt inte så! sa Justin.
-Ryan hörde du något annat? sa Chaz medan han flinade.
-Vi kanske ska gå in? frågade jag i ett desperat försök att lätta på stämningen..
Och så blev det. Justin får förklara sig senare tänkte jag.
När vi kommit in och fixat åkpass ville alla börja med den nya berg och dalbanan som tydligen var rankad som top tio "läskigast" i världen, vilket kändes sådär! Det var 40 minuters kö, fast vi ville verkligen åka så vi ställde oss i kön och började köa i den sjukt sega kön. Alla var på ett väldigt glatt humör och pratade och skämtade med varandra. Jag lärde känna Caitlin väldigt bra, hon var verkligen jätteschysst!
När vi stått och köat i 40 min vilket i och för sig kändes som flera år, så var det äntligen våran tur att åka. Jag satt bredvid Justin.
-Du får hålla mig i handen om det blir för läskigt, sa Justin.
-Ingen risk, sa jag och log.
Då drog åkturen igång, det gick onaturligt snabbt med loopingar och höga backar, som mera var som stup enligt mig. Det var bland det läskigaste jag har gjort!! När åkturen var slut var alla andra helt galna över hur roligt de tyckte att den hade varit.
- WOOOW, det var nog det bästa jag har gjort i hela mitt liv!! skrek Chaz och Ryan i mun på varandra.
Snacka om adrenalinkick tänkte jag!
-Nu tycker jag att vi ska åka sagoslottet!, sa Chaz.
-Men det är bara slöseri med tid, sa alla och protesterade högt.
-Nej men det är väl kul, sa Chaz och gjorde "puppyface".
-Jaja..
Justins perspektiv:

Becca är verkligen så himla söt och rolig! Jag måste fråga henne om hon vill åka med mig. Fast kanske inte, det blir kanske konstigt med tanke på våra föräldrar..? Men samtidigt vill jag verkligen förklara mig för det som hände förut.
Jag tog mod och frågade:
-Becca?
-Ja?
-Skulle du vilja åka sagoslottet med mig?
-Klart sa hon och log sitt perfekta leende.
Men gud, håller jag verkligen på att falla för henne?

Beccas perspektiv:

När Justin frågade om jag ville åka sagoslottet med han, så rodnade jag som vanligt men fick tillslut fram ett "Klart" och ett leende.
Vi satte oss i våran vagn och Justin började direkt att prata:
-Förlåt för det Chaz sa förut, han ska alltid hålla på!
-Det är lugnt!
-Säkert?
-Ja självklart Justin.
-Även fast att jag inte känner dig så bra än så gillar jag dig verkligen!
-Samma här, sa jag.
-Ehm detta är en liten jobbig fråga med tanke på våra föräldrar, men..öhm..eh, skulle du vilja gå på en typ dejt med mig?

Vad tror ni att hon svarar?

Vad tyckte ni om kapitel 6?

KOMMENTERA!!

Made by Rosanna & Therese


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra, mer!;)

2011-08-13 @ 14:36:03
Postat av: Anonym

joooyyjjooo ;PPPppPPPp

Fasiken jättebra ni måste uppdatera ett nytt kapitel varje dag ! :D

Grymt juuee..

2011-08-14 @ 11:28:59
Postat av: A

Awesome ;) Fortsätt! :P

2011-09-03 @ 20:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0