Next 2 you KAPITEL 5

När vi satte oss i bilen kom alla frågor jag hade tänkt på att säga till pappa.

-Hur i hela värden kunde du missa att din flickväns barn var värden kändaste tonåring?, frågade jag pappa.
- Jag vet inte riktigt, hon har aldrig nämt det, hon kanske trodde att jag visste? sa pappa.
- Men gud, sa jag och fortsatte diskusionen ett tag tills jag gav upp och tittade ut igenom fönstret, då kom jag att tänka på Mimmi , och undrade hur det hade gått på grillfesten, hon skulle dö när hon hörde om Justin!


- Mimmi!!! Ropade jag direkt när jag gick in. Hon svarade inte så jag antog att hon fortfarande var kvar.
Kanske skulle jag gå bort till den där grillfesten, klockan var ju ändå inte så mycket. Så jag beslöt mig för att gå bort en stund. Jag fixade till mig lite och drog på mig ett par vita converse.
Hejdå pappa! Sa jag och smällde igen dörren.
När jag kommit ner till stranden var det en del folk och musiken dånade. Hm tänkte jag för mig själv, tyckte att Nick nämnde något om en "grillfest" inget party för halva Atlantas befolkning! Det skulle verkligen bli som att hitta en nål i en höstack, så jag bestämde mig för att åtminstone försöka ringa till Mimmi. En signal gick, två, tre, fyra, fem...
- Hej du har kommit till Mimmi jag kan tyvärr inte svara just nu...
Efter att jag lagt på kände jag en hand på min axel. Jag vände mig om och där fick jag syn på...
- Hej Becca, vad kul att du kunde komma hit ändå, sa Taylor och log.
- Ja egentligen kom jag hit för att leta rätt på Mimmi!
- Då får du åka hem till Nick, sa Taylor och skrattade.
- Jag kunde nästan ana det.
- Men du vill kanske dansa lite?
- Inte mig emot, sa jag och Taylor drog med mig ut i massan av människor som stod och hoppade till "Vamos a la playa".
Vi dansade en lång stund tills vi blev helt slut och sedan gick vi bort i från allt party hysteri och satte oss ner i sanden och kollade ut mot havet.
- Jag har verkligen haft kul i kväll, sa Taylor och kollade på mig.
- Samma här sa jag och kollade rakt in i hans ögon.
Efter en stund av prat och skratt reste vi på oss och började gå hem åt. Taylor följde mig hela vägen hem och innan vi gick bytte även vi telefonnummer.
Shit tänkte jag för mig själv, först Justin och nu Taylor?! Egentligen har jag ju alltid gillat Justin mest men det var svårt att tänka på det när jag tittade in i Taylors ögon.
Vad ska jag ta mig till tänkte jag innan jag suckade och klev in genom ytterdörren.
- Rebecca, VAD HAR DU VARIT? Jag har varit så himla orolig.
- Men pappa chilla, jag sa ju att jag skulle på grillfest!
- Ja men du kunde ha nämnt att du skulle komma hem vid fyra på morgonen!
- Pappa jag är sexton år och kan ta hand om mig själv.
Det var det sista jag sa innan jag gick upp till mitt rum och satte mig på balkongen och stirrade ut mot havet. En stund senare knackade det på dörren och in klev Mimmi med världens flin.
- Heey! Hur har du haft det? Frågade jag.
- Jo bara bra, jag har varit hemma hos Nick och kollat på film.
- Inga mer detaljer tack! Haha
- Förresten hur var det på middagen?
- Du kommer aldrig tro mig när jag säger det här, men min pappas flickvän är Justin Biebers mamma.
Mimmi stod bara och stirrade på mig..
- Eh jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga? Men det är ju verkligen awesome! Var han med på middagen?
- JA det var han och vi bytte telefonnummer. Plus att jag var och letade efter dig på stranden och då träffade jag Taylor och nu har vi bytt telefonnummer. Jag är verkligen helt förvirrad..
- Det löser sig nog, sa Mimmi och gav mig en kram.
- Jaja, men ska vi titta på film?
- Visst sa Mimmi och vi gick fram till TVn och tittade bland mina filmer.
Vi valde tillslut "Karate Kid" och gick och satte oss i min nyinköpta soffa.
När filmen var slut gick vi och gjorde i ordning oss och tog på oss pyjamas, la oss i våra sängar och somnade
direkt.
Nästa morgon vaknade jag av att jag fick ett SMS, jag tog upp min iphone och på skärmen stod det "Justin".
Jag öppnade smset:
Skulle du vilja hitta på något i dag?;)

/Justin.



Hm undrar hur det kommer att gå med Taylor och Justin...

Vad tyckte ni om kapitel 5?

KOMMENTERA!

Made by Therese

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra, mer!<3

2011-08-08 @ 23:07:48
Postat av: Ebba

Självklart vill du väl att JB kommer till sverige?

Isf ska ni/du kika in http://swedenmissbieber.blogg.se/2011/august/we-want-you-in-sweden-video.html#comment



och göra vad det står! :D

2011-08-09 @ 12:00:37
URL: http://swedenmissbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan ni inte fortsätta , längtar efter nästa avsnitt , , novellen är jätte bra !! :)

2011-08-10 @ 20:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0