Next 2 you KAPITEL 4

En stund innan vi åkte klädde jag på mig min nyinköpta klänning och mina skor. Precis innan vi gick sprayade jag på mig lite "Someday".

Jag satte mig bredvid pappa i bilen och sa inte ett ord till pappa under hela bilresan. Ja menar han hade inte ens sagt till mig vad hon heter!
När vi var framme vid huset parkerade pappa och jag gick ur bilen och började gå mot dörren...
_________________________________________________________________________________


När jag kom närmare slog det mig hur stot huset var! och väldigt mordernt. Jag tänkte att pappas nya flickvän måste vara väldigt rik... När pappa ringde på så frågade jag:
- Vad heter hon egentligen, jag har ju inte ens fått veta det!
- ojdå...tänk att jag glömde att...
Men då öppnades dörren och avbröt pappa. Kvinnan som stog i dörren var ganska kort, hade brunt hår och 
vekade på något sett välbekant. 

- Nemen hej, sa hon glatt till mig och pappa.
-Hej! sa pappa.
- Hej muttrade jag lite småsurt.

Innan jag hann presentera mig sa kvinnan:

- Du ser ut att vara i min sons ålder, kom in och hälsa på honom.

En son?! pappa hade inte sagt något om att hon hade barn tänkte jag sut och tittade argt på pappa.
Pappa gjorde en urkäktande min och följe efter kvinnan in i huset.

När vi kom in i vardagsrummet fick jag en STOR chock, i soffan satt ingen mindre än JUSTIN BIEBER. Nu förstog jag varför jag hade känt igen kvinnan, det var ju Justins mamma Pattie!!!!
Justin hade på sig en blå skjorta med en vit T-shirt under, han sträckte fram handen och sa:

- Hej, jag heter Justin.

Jag blev helt stum och kunde inte fatta att jag stog här och skakade hand med Justin Bieber och fick bara fram ett:

-Aaah, jag vet.

Pappa gav mig en skum blick och Justin skrattade lite åt mig och sa:

- Mamma har sagt lite om dig, du heter Rebecca va?
- Mmm sa jag men tänkte: omgomgomg.

Jag kunde inte fatta att pappa inte hade känt igen Justin från mina postrar i rummet.

- Förlåt att jag glömde presentera mig, jag heter Pattie, sa Pattie och sträckte fram handen.
- Maten är strax färdig.

Vad skulle jag igentligen göra i ett sånt här läge? om det hade varit på stan och jag hade varit med Mimmi så hade jag säkert sprungit fram och frågat om en atougraf, men det här var bara konstigt.

När vi satt vid middagsbordet och åt lasagne efter att dom hade visat oss runt i deras enorma hus, så märkte jag att Justin satt och tittade på mig, sedan sniffade han i luften och sa:

-Haha, jag känner en välbekant lukt här, "Someday"?
- Jaa, sa jag och skrattade lite.
- "Someday"? sa pappa frågande.
- Justins parfym, sa Pattie.
- Jobbar han på ett parfymeri? sa pappa dumt och vi andra skrattade.

Då plötsligt verkade pappa förstå.

- Vänta lite, i och med Patties efternamn så måste du ju vara Justin Bieber, det förklarar ju en hel del, sa pappa och tänkte nog på mitt beteende tidigarde.
- Japp, That's me sa Justin.

Efter middagen, när vi hade suttit med dem i soffan och pratat lite så sa pappa:

- Det börjar nog bli dags att gå hem, klockan är ju 11 och Mimmi väntar säkert hemma.
- Okej sa Justin, Det var trevligt att träffa er, sa Justin och stirrade intensivt in i mina ögon.
- J..Jaa, sa jag och slet mig från hans blick.
Innan vi gick bytte jag och Justin telefonnummer och bestämde att vi skulle hitta på något fram över.

När vi satte oss i bilen kom alla frågor jag hade tänkt på att säga till pappa.

-Hur i hela värden kunde du missa att din flickväns barn var värden kändaste tonåring?, frågade jag pappa.
- Jag vet inte riktigt, hon har aldrig nämt det, hon kanske trodde att jag visste? sa pappa.
- Men gud, sa jag och fortsatte diskusionen ett tag tills jag gav upp och tittade ut igenom fönstret, då kom jag att tänka på Mimmi , och undrade hur det hade gått på grillfesten, hon skulle dö när hon hörde om Justin!
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Och DÄR kom Justin in i bilden!

Vad tyckte ni om kapitel 4?

KOMMENTERA!

Made by Rosanna

Kommentarer
Postat av: Tua

Jättebra! Fortsätt;)

2011-08-07 @ 14:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0