Next 2 you KAPITEL 3

Jag vaknade till av att pappa sa att vi var framme i Atlanta. Jag ignorerade honom, för jag var fortfarande sur på honom. Men jag log glatt åt Mimmi som satt vid andra sidan av mig. När jag gick ur flygplanet kände jag en varm vindpust och det kändes härligt att äntligen vara framme...

Vi gick in i den enorma flygplatsen och hämtade vårat bagage. Sedan gick vi mot utgången där en taxi hämtade upp oss. Jag var självklart väldigt spänd över hur huset skulle se ut. För jag hade inte sätt någon bild på det, men pappa har beskrivit det som stort, nära havet och pool!
När vi kom fram så fick jag en chock! Huset som jag och pappa skulle bo i var mycket större än det hemma i Sverige och verkligen jättefint. Nu hade jag för stunden glömt bort min ilska mot pappa och frågade honom vilket rum jag skulle ha. Han visade mig ett stort vitt rum med balkong och havsutsikt. Jag tänkte med en gång hur coolt det skulle bli med alla mina Justin-postrar som självklart är medtagna till Atlanta.
-Gud vad jag är avundsjuk, halvskrek Mimmi.
-Jag vill så gärna att du ska stanna här för alltid, det är inte någon ide att vara här om inte ens BFF är det!
-Du kommer säkert att hitta massa nya kompisar när du börjar skolan här och tänk på att jag kommer och hälsar på!
Jag antar det, tänkte jag..
Sedan gick vi på upptäcksfärd genom resten av huset och slutligen hamnade vi vid poolen. Som tur var hade vi våra bikinis lätt tillgängliga och slängde oss direkt i poolen.
Helt plötsligt ropade pappa på mig och Mimmi att det var middag. Vi klev motvilligt upp ur poolen samtidigt som jag surt tänkte på att nästa gång det var middagsdags skulle det vara hemma hos pappas flickvän.
Jag åt snabbt upp maten för att hinna till shoppingcentret tillsammans Mimmi innan det stängde.
Pappa släppte av oss vid köpcentret och gav mig pengar.
När vi kom in gick vi direkt till Forever 21. Jag tänkte självklart försöka hitta något fint till middagen. Fast egentligen bryr jag mig inte om vad jag ska ha på mig på den löjliga middagen.
Jag gick runt och letade ett tag och tillslut hittade jag en söt sommarklänning och ett par ballerinaskor som jag gick in och provade. Det satt perfekt och jag gick och betalade.
Mimmi hittade också lite kläder som hon köpte. Vi gick vidare till en sminkbutik och då fick vi syn på Justin Bieber´s parfym "Someday".
- Mimmi varför har vi inte tänkt på att Justins parfym säljs här i USA!?
- Jag vet inte, men jag måste bara ha den! Tänk vad avundsjuka de kommer bli hemma i Sverige(den säljs ju inte i Sverige än)
Efter att både jag och Mimmi köpt varsit "Someday kit" och besökt lite andra affärer så stängde köpcentret och vi ringde till pappa som kom och hämtade oss.
När vi kom hem så somnade vi på direkten!
Nästa dag så vaknade jag av hur fruktansvärt varmt det var. Pappa hade sagt till mig att öppna balkongdörren, men jag lyssnade självklart inte...
Mimmi vaknade en stund efter och vi bestämde oss direkt för att gå ner och äta frukost på stranden. Medan vi satt och åt frukost så ringde Mimmis telefon och hon gick bort en bit för att prata ostört med sin mamma.
Jag bestämde mig då för att lägga mig ner och sola. När jag legat ner i bara ett par sekunder så hörde jag några killröster. Jag reste mig lite diskret upp och några meter bort spelade fyra killar volleyboll.
När jag tittade närmare så slog det mig att en utav dem inte var vem som helst utan Taylor Lautner!!
Jag kom på mig själv med att sitta och tokstirra, åh gud va pinsamt!
Taylor mötte min blick och jag tittade bort medans jag hörde hans skratt på lång väg och rodnade.
Mimmi kom tillbaka och jag berättade om Taylor för henne.
- Men GUD varför gick du inte fram och bad om en autograf!!!
*Mimmi i ett nötskal*
- Men han var ju där med en massa kompisar och dessutom så skrattade de åt mig! Plus att jag bara inte kan "gå fram" sådär.
- Fegis! sa Mimmi och skrattade.
- Ska du säga, SISTEN I !! Skrek jag och slängde mig i havet.
När vi gick upp ur havet fick vi syn på Taylor och hans kompisar igen. De spelade självklart volleyboll. Det kunde verkligen inte vara sant... När jag kollade upp igen mötte jag hans ögon.
- Ey tjejer ska ni vara med och spela?
Efter en viss stunds tvekan med oroliga blickar mot Mimmi så gick vi bort till dem.
- Så, vad kommer ni ifrån? frågade Taylor och gav oss "leendet".
- Vi är ifrån Sverige sa vi båda samtidigt.
- Eller jag har precis flyttat hit, sa jag och pekade på mitt hus.
- Och du? frågade en av Taylors kompisar som tydligen hette Nick.
- Jag ska tyvärr bara vara här i två veckor, sa Mimmi ledsamt.
- Aja nu spelar vi! sa Taylor.
Efter en lång stunds svettigt volleybollsspelande tog vi en paus vid cafét på stranden.
- Mimmi och Becca vi ska ha en grillfest på stranden i kväll, ni skulle inte vilja komma? Sa Nick och stirrade intensivt på Mimmi.
- Jag ska dessvärre på middag hos min pappas flickvän, men Mimmi du kan väl gå?
Taylor såg lite besviken ut och Mimmi tittade tveksamt på mig men efter Nick´s bedjande blick så gav hon sig tillslut och sa ja.
Men vi syns då sa vi medan vi gick hem för att göra i ordning oss.
När vi var tillbaka i huset så tog jag en snabb dusch och smörjde in mig med min "Someday" lotion.
Jag sminkade mig lätt och sen hjälpte Mimmi mig att locka håret och jag hjälpte henne att fixa sig. Jag var inte på något vidare humör och såg inte direkt mer fram emot middagen eftersom att jag missade grillningen. Jag kände mig verkligen medtvingad av pappa. En stund innan vi åkte klädde jag på mig min nyinköpta klänning och mina skor. Precis innan vi gick sprayade jag på mig lite "Someday".
Jag satte mig bredvid pappa i bilen och sa inte ett ord till pappa under hela bilresan. Ja menar han hade inte ens sagt till mig vad hon heter!
När vi var framme vid huset parkerade pappa och jag gick ur bilen och började gå mot dörren...

KOMMENTERA!

Made by Therese & Rosanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0