Next 2 you Kapitel 1

NEXT 2 YOU,

KAPITEL 1


-YEEEES!!!! skrek jag överlycklig. Anledningen till mitt glädjetjut var att jag som vanligt hade kommit hem från skolan och skulle precis sätta på tv:n, när min bästa kompis Mimmi ringde och var så glad så att hon knappt kunde andas. Jag ska nämligen flytta till Atlanta den närmaste veckan för att mamma och pappa har skiljt sig och pappa har fått ett ”One chance in a lifetime” jobb där. Det hade varit en ganska sorgsen vecka eftersom att Mimmi skulle stanna kvar i Sverige. Vi hade föreslagit för våra föräldrar att Mimmi kunde åka med i några veckor men våra föräldrar hade sagt nej eftersom Mimmi inte fick vara ledig från skolan i mer än en vecka. Men nu ringde i alla fall Mimmi och var superglad. Hon sa inte ens hej i telefonen utan sa bara direkt:

-Becca?

-Ja? Sa jag.

-Pappa har pratat med rektorn på skolan och övertalat honom om att jag får hänga med dig till Atlanta i två veckor!!!! sa hon.

-Va?! Gud vad roli...

Fast Mimmi avbröt mig med fler glada nyheter.

-Justin Bieber ska ha konsert i närheten av där ni ska bo och pappa hade kontakter där och han har fixat in oss på andra raden.

-Omg! Kom hit så att jag får höra mera om det! Sa jag.

Mimmi bodde bara 3 hus ifrån mig så hon var där på några sekunder. Vi satt och pratade i flera timmar till dörren öppnades och pappa kom in.

-Hej tjejer, sa han.

-Pappa vet du? Sa jag genast.

-Ja jag vet faktiskt redan, Mimmi pappa ringde och berättade allt, sa han glatt.

Strax efter det så ringde Mimmi mamma och sa att hon skulle hem och äta.

-Hejdå, sa jag.

-Hejdå, sa Mimmi och gick mot dörren.

-Vad roligt det ska bli!

 

På kvällen så låg jag och tittade upp på mina Justin Bieber-postrar i taket och tänkte att snart skulle jag äntligen få se honom på riktigt. Även om jag skulle sakna sverige så tänkte jag också på hur roligt det skulle bli att börja ett helt nytt liv långt härifrån...

Vad tyckte ni om första avsnittet?

KOMMENTERA!

Made by Rosanna & Therese



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0